Zoek op kunstenaar
Sluit

wintertentoonstelling Kieskleurig

25 november 2023 t/m 6 januari 2024

kieskleurig, kieskleurig

‘Als u naar buiten gaat om te gaan schilderen, probeer dan de dingen die zich aan u voordoen – de boom, het huis, de akker, wat dan ook – te vergeten. Denk liever: hier heb je een klein blauw vierkantje, hier een roze rechthoek, hier een gele streep, en schilder dat precies zoals het aan u verschijnt, met de exacte kleur en de exacte vorm, net zo lang totdat dat uitmondt op uw eigen naïeve indruk van de scène voor u.’ Dit is een citaat van Claude Monet, zijn advies aan leerlinge Lilla Cabot Perry die ’s zomers thuisland Amerika verruilde voor het romantische Giverny van Monet. Zijn centrale idee direct te schilderen wat je zag en dat in kleur op doek te zetten bracht een heel nieuwe vorm van schilderkunst. De kleur van de lucht, die volgens Monet violet is, de haast fluorescerende kleur van bloemen waarmee Monet zich omringde (‘je dois avoir des fleurs toujours et toujours’); in steeds grotere mate krijgt kleur een eigen plek op het doek, niet langer ondergeschikt aan compositie of onderhevig aan wat de natuur ingeeft. Kunstenaars bevrijden zich van de plicht om de zichtbare werkelijkheid zo natuurgetrouw mogelijk weer te geven en kiezen voor kleur.

Claude Monet, Nympheas, 1916 -1919 © Musee Marmottan

De wereld zou er een stuk minder gezellig uitzien zonder kleur, het levert een karig leven op. Of toch niet? Vanuit Simonis & Buunk zijn we betrokken bij de Nederlandse Oogonderzoek Stichting – een doel naar ons hart, hoe kan het ook anders – en volgens slechtzienden missen ze veel, maar is het leven draaglijk. Het is de eerder geciteerde Monet die aan het eind van zijn leven kampte met blindheid, maar nog steeds fraai schilderde, hoewel bijna abstract. Van Vincent van Gogh wordt vermoed dat hij kleurenblind was, van Herman Brood en Lucebert is het bekend. Die laatste vond overigens om die reden dat zijn tekeningen beter waren dan zijn schilderijen. Of dit ook zo is gaan we zien in het Stedelijk Museum Alkmaar waar komend jaar zijn 100e geboortedag herdacht wordt met een tentoonstelling van 100 objecten – getekend, geschreven, gesproken en geschilderd, inclusief bruiklenen vanuit Ede. Een andere visie op kleur kan juist hele aparte en creatieve kleurcombinaties opleveren. We benadrukken dat in deze catalogus, die de passende titel ‘kieskleurig’ heeft meegekregen, of zo u wilt, ‘kieskeurig’. Want de afgebeelde selectie schilderijen en enkele beelden zijn niet willekeurig samengebracht. Bij elk nieuw werk dat onze collectie verrijkt en ‘cataloguswaardig’ is, zoeken we een ander werk dat versterkend werkt, soms één dat al langer in de collectie is maar bij voorkeur ook een recente aankoop. De twee naast elkaar geplaatste werken mogen contrasteren, maar elkaar niet ‘bijten’. Overeenkomst in thematiek is aardig, maar als het dan ook uit dezelfde periode afkomstig is wordt het een open deur. En dan uiteindelijk, na veel schaven en finetunen, is de selectie definitief en… worden er één of meerdere schilderijen uit de voorlopige catalogus verkocht en begint het proces opnieuw.

We trappen af met een groot werk van Frieda Hunziker uit 1963. Het grootste gedeelte van wat zij na haar dood in 1966 naliet is nu bij haar kleindochter. We zijn bijzonder verheugd om namens haar drie prachtige werken aan te bieden. In het voorjaar van 2024 volgt er meer, ook van haar vroege werk. Hunzikers Donkere golf wordt vergezeld door de golven van een winderig Paterswoldsemeer van Jan van der Zee. Het was zijn collega-schilder uit Groningen, Jan Wiegers, die zo overdonderd was door het kleurgebruik van Ernst Ludwig Kirchner dat dit leidend werd voor het kunstcollectief dat we vanaf eind 20e eeuw als kunsthandel veel en graag verhandelen: de Groninger Ploeg. Het is deze stroming die de gemoederen flink bezighield 100 jaar geleden, en niet alleen toen. Jan Altink, Johan Dijkstra, George Martens, Jan van der Baan, Jannes de Vries, Ben Walrecht; zowel de vroege als de latere generatie Groningers zijn rijk vertegenwoordigd in deze uitgave.

Camille Pissarro, Pâturage, coucher de soleil, Eragny, 1890

Bijzonder in deze catalogus is wel het schilderij van Ferdinand Hart Nibbrig dat we in Australië kochten uit de nalatenschap van dr. Cornelis Kruytbosch uit Albury. Hart Nibbrig begon conventioneel met een studie aan de Amsterdamse Rijksakademie, maar maakte tijdens een daaropvolgend verblijf in Parijs (1888-1889) al vroeg kennis met het neo-impressionisme van Lucien en Camille Pissarro, wat een grote indruk op hem maakte. Vanaf 1895 begon de schilder deze techniek zelf toe te passen, echter zonder de strenge kleurvoorschriften waar het pointillisme in Frankrijk aan onderworpen was. Hart Nibbrig wilde met de stippeltechniek de tinteling van het zonlicht weergeven. En waar kon hij beter zijn dan in Hillegom en Bennebroek, waar hij tussen 1890 en 1894 graag werkte tussen de bollenvelden die met het voortduren van de dag steeds veranderden van licht en kleur. Het schilderij wordt al vroeg opgemerkt en maakt in 1901 deel uit van de Internationale Kunstausstellung van de Sächsischer Kunstverein in Dresden.

Last but not least wil ik het enfant terrible van de Nederlandse schilderkunst uitlichten, van wie we maar liefst vijf werken een plek in deze catalogus hebben gegeven. Zijn Cobra-jaren en wilde schildersjaren zijn achter de rug en Karel Appel zoekt vanaf eind jaren 60, vanuit zijn aangekochte Château de Molesmes in Frankrijk, naar een nieuwe beeldtaal waarin – hoe kon het ook anders – kleur de hoofdrol speelt. Niet langer zijn de helden uit de kunstgeschiedenis zijn vijanden, het kinderlijke en primitieve maakt in de daaropvolgende jaren 70 plaats voor meer uitgebalanceerde composities. Was zijn werk voorheen gehaat en geliefd, tegenwoordig is de vraag groter dan het aanbod. Ook onze zuiderburen zijn gecharmeerd van zijn werk, wat blijkt uit de mooie tentoonstellingen die daar de laatste jaren over Cobra gemaakt zijn en nog komen.

Onze zorgvuldige keuze is een kleurig geheel geworden. Aan u de uitdaging óók te kiezen. Vanuit deze catalogus of in Ede, waar u oog in oog staat met onze keur aan kunst.

Teo van den Brink
directielid Simonis & Buunk

Teo van den Brink

tentoonstelling & catalogus

Hieronder presenteren wij de schilderijen uit onze tentoonstelling Kieskleurig. De selectie is ook verschenen in een gedrukte luxe catalogus, die u hier in pdf-vorm kunt bekijken en natuurlijk ook kunt bestellen via deze pagina.

De werken pronken in onze drie galeries in Ede, alwaar u van harte welkom bent. We ontvangen u gastvrij met een kop koffie en rond vier uur met een glas Salentein. Wilt u een specifiek kunstwerk in privacy bekijken, maak dan een afspraak, dan hangen wij het voor u in een aparte ruimte.

Open: dinsdag t/m zaterdag 11-17 uur
open zondagen 26 november en 10 december
en op afspraak: 0318-652888 of info@simonisbuunk.nl

Frieda Hunziker | Donkere Golf, olieverf op doek, 100,2 x 150,3 cm, te dateren 1963

Frieda Hunziker

schilderij • voorheen te koop

Donkere Golf

Jan van der Zee | Paterswoldsemeer op een winderige dag; verso: Paterswoldsemeer bij kalm weer, olieverf op doek, 54,0 x 56,0 cm, gesigneerd r.b. en gedateerd '32

Jan van der Zee

schilderij • voorheen te koop

Paterswoldsemeer op een winderige dag; verso: Paterswoldsemeer bij kalm weer

Willem Bodeman | Landschap met landvolk en paarden op een late zomerdag, olieverf op doek, 67,2 x 54,6 cm, gesigneerd l.o. en gedateerd 1832

Willem Bodeman

schilderij • te koop

Landschap met landvolk en paarden op een late zomerdag

Johan Dijkstra | Evolution du printemps, olieverf op doek, 84,3 x 103,8 cm, gesigneerd l.o.

Johan Dijkstra

schilderij • voorheen te koop

Evolution du printemps

Marcel Cosson | Na de balletvoorstelling, olieverf op doek, 50,2 x 61,0 cm, gesigneerd r.o.

Marcel Cosson

schilderij • voorheen te koop

Na de balletvoorstelling

Eugène Brands | Parende vlinders, gouache op papier, 49,2 x 31,1 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd '63

Eugène Brands

aquarel • tekening • voorheen te koop

Parende vlinders

Ferdinand Hart Nibbrig | Korenveld met arenlezende vrouw, olieverf op doek, 39,2 x 60,4 cm

Ferdinand Hart Nibbrig

schilderij • voorheen te koop

Korenveld met arenlezende vrouw

Frederik Marinus Kruseman | Oogstmaand, augustus, olieverf op paneel, 28,5 x 38,5 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 1850

Frederik Marinus Kruseman

schilderij • voorheen te koop

Oogstmaand, augustus

Isaac Israels | Portret van een jonge vrouw, olieverf op papier op paneel, 30,4 x 24,9 cm, gesigneerd l.o.

Isaac Israels

schilderij • voorheen te koop

Portret van een jonge vrouw

Geer van Velde | Compositie, olieverf op doek, 38,0 x 60,6 cm, gesigneerd r.o. met initialen en te dateren ca. 1944-1947

Geer van Velde

schilderij • te koop

Compositie

Willy Sluiter | Met de cabriolet langs het boulevardterras in Scheveningen, krijt en aquarel op board, 37,1 x 47,0 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 'Scheveningen' 1930

Willy Sluiter

aquarel • tekening • voorheen te koop

Met de cabriolet langs het boulevardterras in Scheveningen

George Martens | Bloemstilleven met citroenen, benzinerel en wasverf op doek, 50,3 x 50,3 cm, gesigneerd r.b.

George Martens

schilderij • te koop

Bloemstilleven met citroenen

Marc Mulders | Papegaaitulpen, olieverf op doek, 60,5 x 40,5 cm, gesigneerd r.o. met initiaal en verso voluit en verso gedateerd 25 04.02.

Marc Mulders

schilderij • te koop

Papegaaitulpen

Maria Vos | Stilleven met oesters, citroenen en zilveren kan, olieverf op paneel, 38,6 x 27,6 cm, gesigneerd l.o. en gedateerd 1880

Maria Vos

schilderij • voorheen te koop

Stilleven met oesters, citroenen en zilveren kan

Gé Röling | Tafelstilleven, olieverf op doek, 99,5 x 150,6 cm, gesigneerd m.o.

Gé Röling

schilderij • te koop

Tafelstilleven

Auke de Vries | Model voor De Vishaak in Zuiderpolder, Haarlem, beschilderd metaal, hout, veer, 70,2 cm, te dateren ca. 1994

Auke de Vries

beeld • sculptuur • te koop

Model voor De Vishaak in Zuiderpolder, Haarlem

Het kunstwerk van Auke de Vries waar dit beeld het model voor was, staat in het water van het middengedeelte van de Zuiderpolder in Haarlem. Het beeld ‘leunt’ als het ware in tegenovergestelde richting van het schuin in het water geplaatste woonblok, ook wel lessenaar genoemd, van de architect Koen van Velsen. Aan de overkant van de flat de basisschool.

Onthulling kunstwerk ‘De Vishaak’ in tegenwoordigheid van Auke de Vries en leerlingen van basisschool Zuiderpolder © Rob Hendriks / UP De Boer

Bart van der Leck | Compositie (ontwerp voor een tapijt), gouache op papier, 13,5 x 16,5 cm, te dateren vroege jaren 30

Bart van der Leck

aquarel • tekening • te koop

Compositie (ontwerp voor een tapijt)

Ferdinand Hart Nibbrig | Bollenvelden in Bennebroek, olieverf op doek, 51,1 x 71,3 cm, gesigneerd r.o. en ca 1900

Ferdinand Hart Nibbrig

schilderij • voorheen te koop

Bollenvelden in Bennebroek

Na zijn opleiding te hebben voltooid aan de academie in Den Haag, gaat Hendrik Valk in de jaren 10 en 20 van de vorige eeuw als beginnend kunstenaar op zoek naar een eigen stijl. Hoewel hij zich nooit bij een groep of stroming aansloot, wordt zijn stijl vaak in verband gebracht met kunstenaars als Theo van Doesburg, Bart van der Leck en Vilmos Huszár. Valk zorgde dat hij op de hoogte was van de moderne kunstopvattingen, maar is altijd zijn eigen koers blijven varen. Hij vond het belangrijk het ‘wezen’ van een kunstwerk op een heldere manier weer te geven. Hij begint met het schilderen en tekenen van het landelijke leven, zoals boerderijen en landschappen in de omgeving van Stroe, maar neemt hierin steeds meer afstand van het realisme. Zijn kleuren zijn dan al egaal en zijn voorstellingen hebben een scherpe belijning. In zijn zoektocht naar de kern van zijn onderwerp houdt Valk vast aan zijn eigen ervaring van de kunstenaar als ‘ziener’ en vermijdt hij alles wat kan afleiden, zoals het gebruik van details. Meer en meer abstraheert hij zijn composities tot blokvormen, waarbij de onderdelen wel herkenbaar blijven: een figuur blijft een figuur en ook dieptewerking blijft hij op het platte doek toepassen, in tegenstelling tot Bart van der Leck en andere kunstenaars van De Stijl. Als docent van kop- en modeltekenen en oprichter van de grafische afdeling op de academie in Arnhem stimuleerde Valk zijn leerlingen hun eigen stijl te ontwikkelen.

Hendrik Valk | Amateurklasje, olieverf op paneel, 31,9 x 42,5 cm, gesigneerd r.o. met initialen en gedateerd '72

Hendrik Valk

schilderij • te koop

Amateurklasje

Petrus Gerardus Vertin | Stadsgezicht, olieverf op doek, 63,2 x 50,5 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd '73

Petrus Gerardus Vertin

schilderij • te koop

Stadsgezicht

Johan Barthold Jongkind | Hollands dorpje 'après Vertin', olieverf op paneel, 18,9 x 24,1 cm, gesigneerd m.o. en gedateerd 1888

Johan Barthold Jongkind

schilderij • voorheen te koop

Hollands dorpje 'après Vertin'

Willem de Zwart | Violen en rode Oost-Indische kers, olieverf op paneel, 13,1 x 15,2 cm, gesigneerd r.o. met initialen

Willem de Zwart

schilderij • voorheen te koop

Violen en rode Oost-Indische kers

Frieda Hunziker | Compositie, olieverf op doek, 100,0 x 80,0 cm, gesigneerd op spieraam en te dateren 1960

Frieda Hunziker

schilderij • voorheen te koop

Compositie

Corneille | Untitled (uit de serie Les aventures de Pinocchio), gouache over zeefdruk op papier, 68,1 x 98,7 cm, gesigneerd l.b. en gedateerd '73-'75

Corneille

aquarel • tekening • te koop

Untitled (uit de serie Les aventures de Pinocchio)

In 1973 vervaardigde Corneille samen met zijn vriend en editor Giorgio Cegna een serie over de avonturen van Pinokkio. Een hele zomer was hij bezig om de tekst van het bekende en geliefde sprookje over te brengen in beeld. Corneille ‘vermengde kleur en zweet met elkaar’ in de studio’s van de uitgeverij in Pollenza om de serie uiteindelijk te tonen op de vijftiende Triennale in het stadspark van Milaan. Samen met Giorgio besloot Corneille een ‘kolossaal’ boek te maken waar iedereen doorheen kon bladeren en dat, vanwege het exposeren in de buitenlucht, bestand moest zijn tegen de Italiaanse zon. Uiteindelijk werd het vernield door studenten en vond Corneille dat er een set van twaalf zeefdrukken moest komen. Deze werden vervaardigd in zwart-wit om vervolgens te worden opgewerkt met gouache, waardoor elke zeefdruk een unicum is.

Fritz Carpentero | Voor de circusvoorstelling, olieverf op doek, 100,5 x 130,0 cm, gesigneerd l.o.

Fritz Carpentero

schilderij • te koop

Voor de circusvoorstelling

Jules Bissier | Compositie, tempera en olie op doek, 19,7 x 28,0 cm, gesigneerd l.o. en gedateerd 'Ascona' 27.febr.62.

Jules Bissier

schilderij • te koop

Compositie

Jacobus van Looy | Rode appels en peren, olieverf op paneel, 37,0 x 26,7 cm, gesigneerd r.o. met initialen

Jacobus van Looy

schilderij • te koop

Rode appels en peren

Karel Appel | Zonder titel, acryl op papier op doek, 68,1 x 84,1 cm, gesigneerd l.o.

Karel Appel

schilderij • voorheen te koop

Zonder titel

Worden paarden tegenwoordig vooral gehouden voor hobby en sport, vroeger waren ze onmisbare krachten op het land voor grondbewerking en oogst. De schilder-musicus Johan van Hell deed in de 20e eeuw wat anders dan zijn romantische collega’s in de 19e eeuw. Als een sjabloon zijn de paarden uitgeknipt, gedupliceerd en in een driehoek geplaatst, waarmee hij elke ruimte-illusie wegneemt. De horizon is gereduceerd tot een smal lint. Van Hell was socialist. Hij wilde zijn onderwerpen zodanig vereenvoudigen dat elke arbeider en ongeletterde ze kon begrijpen.

Johan van Hell | Grazende paarden, olieverf op doek, 60,5 x 80,5 cm, gesigneerd m.o. en gedateerd 1926

Johan van Hell

schilderij • te koop

Grazende paarden

Lucebert | Compositie met grotesk figuur, gemengde techniek op papier, 50,0 x 69,0 cm, gesigneerd l.o. en gedateerd '89

Lucebert

aquarel • tekening • te koop

Compositie met grotesk figuur

Harrie Kuijten | Vrouwelijk naakt zittend op een bank, olieverf op doek, 53,0 x 40,7 cm, gesigneerd r.o.

Harrie Kuijten

schilderij • te koop

Vrouwelijk naakt zittend op een bank

Lucebert | Zonder titel, gouache op papier op board, 70,0 x 99,8 cm, gesigneerd l.o. en gedateerd 91.III

Lucebert

aquarel • tekening • te koop

Zonder titel

Maurice Louis Tête | Quatorze Juillet, olieverf op doek, 100,1 x 162,0 cm, gesigneerd r.o.

Maurice Louis Tête

schilderij • te koop

Quatorze Juillet

Jan van der Baan | De Grote Markt in Groningen, 1959, olieverf op doek, 50,4 x 70,1 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd '59

Jan van der Baan

schilderij • voorheen te koop

De Grote Markt in Groningen, 1959

Theo Wolvecamp | Zonder titel, olieverf op doek, 89,6 x 75,3 cm, gesigneerd verso

Theo Wolvecamp

schilderij • voorheen te koop

Zonder titel

Jan Altink | Gronings landschap met hooiende boer, olieverf op doek, 50,3 x 60,2 cm

Jan Altink

schilderij • te koop

Gronings landschap met hooiende boer

Jan Zoetelief Tromp | Bloemen plukken, olieverf op doek, 64,8 x 98,7 cm, gesigneerd r.o.

Jan Zoetelief Tromp

schilderij • te koop

Bloemen plukken

Karel Appel | Briefkaart aan Simon Vinkenoog, gouache op papier, 10,0 x 16,0 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd '65

Karel Appel

aquarel • tekening • voorheen te koop

Briefkaart aan Simon Vinkenoog

Simon Vinkenoog (1928-2009) dichter, schrijver en activist speelde een centrale rol in de Amsterdamse muziek- en kunstscene van de jaren 60. Hij was een groot pleitbezorger voor het experimenteren met geestverruimende middelen als marihuana en LSD om te komen tot een hogere bewustzijnstoestand. In zijn huis op de Bloemgracht en later de Noordermarkt moet het een komen en gaan zijn geweest van kunstenaars en muzikanten. In 1948 was Vinkenoog op twintigjarige leeftijd vertrokken naar Parijs om, wat hij ervoer als, het verstikkende Hollandse sfeertje te ontvluchten. Hij ontmoette er Karel Appel, Zadkine, Corneille en Hugo Claus en de fotograaf Ed van der Elsken. Vinkenoog woonde acht jaar in Parijs, waar hij zeven jaar (van 1949 tot 1956) werkzaam was bij de UNESCO en debuteerde in die periode als dichter. In 1961 legt hij zich volledig toe op het schrijven. Zijn propageren van de voordelen van verboden geestverruimende middelen zorgt voor confrontaties. In februari 1964 wordt hij gearresteerd en voorwaardelijk veroordeeld tot 6 weken voor het in bezit hebben van 0,16 gram marihuana. Een tweede veroordeling vindt plaats in december 1964 en in maart en april 1965 zit hij zes weken vast in het Huis van Bewaring aan het Wolveplein in Utrecht. Hij schrijft tijdens zijn verblijf daar het dagboek Tegen De Wet: zes weken Huis van Bewaring, inclusief over zijn gebruik van LSD in de gevangenis. Zijn contacten met Karel Appel resulteerden in de publicatie Karel Appel. Het verhaal van Karel Appel: een proeve van waarneming in 1963 en in 1970 tot de catalogus Appel’s oogappels.

Simon Vinkenoog, Karel Appel en Machteld bij Château de Molesmes, Frankrijk, eind jaren 60 © Nico Koster / MAI

Jaap Wagemaker | Peinture Noire, gemengde techniek op doek, 93,7 x 59,0 cm, gesigneerd r.o. en verso gedateerd '56

Jaap Wagemaker

schilderij • te koop

Peinture Noire

Andreas Schelfhout | Riviergezicht bij maanlicht, olieverf op paneel, 32,5 x 45,9 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd '57

Andreas Schelfhout

schilderij • te koop

Riviergezicht bij maanlicht

Louis Apol | Winters gezicht op Arnhem, olieverf op doek, 42,4 x 60,5 cm, gesigneerd l.o.

Louis Apol

schilderij • voorheen te koop

Winters gezicht op Arnhem

herman de vries | random objectivations (no V'74-106)  samen met pendant, kunststof reliëf, 39,5 x 39,5 cm, gesigneerd verso en te dateren 1974

herman de vries

schilderij • voorheen te koop

random objectivations (no V'74-106) samen met pendant

Herman Gouwe | Landschap bij zonsopgang, olieverf op doek, 79,8 x 99,5 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 1914

Herman Gouwe

schilderij • te koop

Landschap bij zonsopgang

Johannes Hermanus Koekkoek | Laverende schepen voor de kust, olieverf op doek, 57,3 x 72,0 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 1831

Johannes Hermanus Koekkoek

schilderij • voorheen te koop

Laverende schepen voor de kust

“Licht en lucht, dat is de kunst! Ik kan in m’n schilderijen, vooral in de luchten, nooit licht genoeg brengen… De lucht op een schilderij, dat is een ding! Een hoofdzaak! Lucht en licht zijn de groote toovenaars. De lucht bepaalt het schilderij. Schilders kunnen nooit genoeg naar de lucht kijken. Wij moeten het van boven hebben.” – J.H. Weissenbruch, 1899

Jan Hendrik Weissenbruch | Bomschuiten aan de vloedlijn, olieverf op doek, 38,9 x 50,9 cm, gesigneerd l.o.

Jan Hendrik Weissenbruch

schilderij • te koop

Bomschuiten aan de vloedlijn

Charles Leickert | Hollands dorpsgezicht met ophaalbrug, olieverf op doek, 77,9 x 114,4 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd '76

Charles Leickert

schilderij • te koop

Hollands dorpsgezicht met ophaalbrug

Charles Leickert | IJsgezicht met schaatsers, paardenslee en molen, olieverf op doek, 77,8 x 115,1 cm, gesigneerd r.o.

Charles Leickert

schilderij • voorheen te koop

IJsgezicht met schaatsers, paardenslee en molen

Jan Zoetelief Tromp | Bloemen plukken bij Blaricum, olieverf op paneel, 18,9 x 26,6 cm, gesigneerd l.o.

Jan Zoetelief Tromp

schilderij • voorheen te koop

Bloemen plukken bij Blaricum

Jan Roëde | Zonder titel, olieverf op doek op board, 47,7 x 77,2 cm

Jan Roëde

schilderij • te koop

Zonder titel

Isaac Israels | Maquillage, pastel en aquarel op papier, 50,1 x 35,0 cm, gesigneerd r.o.

Isaac Israels

aquarel • tekening • voorheen te koop

Maquillage

Andreas Schelfhout | Vroege ochtend bij een scheepswerfje (alleen tezamen met pendant winter), olieverf op paneel, 25,4 x 32,8 cm, gesigneerd l.o.

Andreas Schelfhout

schilderij • te koop

Vroege ochtend bij een scheepswerfje (alleen tezamen met pendant winter)

Andreas Schelfhout | IJsgezicht met naderende sneeuwstorm (alleen tezamen met pendant zomer), olieverf op paneel, 25,8 x 32,5 cm, gesigneerd l.o.

Andreas Schelfhout

schilderij • te koop

IJsgezicht met naderende sneeuwstorm (alleen tezamen met pendant zomer)

Jaap ter Haar | Hollandse dorpjes aan een vaart, olieverf op paneel, 30,2 x 180,2 cm, gesigneerd r.o.

Jaap ter Haar

schilderij • te koop

Hollandse dorpjes aan een vaart

Willem Roelofs | Rivierlandschap met drinkende koeien, olieverf op doek, 69,1 x 106,9 cm, gesigneerd l.o.

Willem Roelofs

schilderij • voorheen te koop

Rivierlandschap met drinkende koeien

Jan Voerman sr. | Rivier de IJssel met Kampen in het verschiet, olieverf op paneel, 42,4 x 52,0 cm, gesigneerd r.o.

Jan Voerman sr.

schilderij • voorheen te koop

Rivier de IJssel met Kampen in het verschiet

Co Breman | Hooischelven op 't land, olieverf op doek, 20,2 x 36,5 cm, gesigneerd r.o. met initialen en gedateerd 1901

Co Breman

schilderij • te koop

Hooischelven op 't land

Jannes de Vries | Boerenerf met hooischelven, olieverf op doek, 60,4 x 70,8 cm, gesigneerd verso met monogram

Jannes de Vries

schilderij • voorheen te koop

Boerenerf met hooischelven

Wim Bosma | Vliegveld Schiphol met de KLM Douglas DC-3 'Ibis', krijt en gouache op karton, 54,4 x 62,0 cm, gesigneerd l.o. en te dateren eind jaren 30

Wim Bosma

aquarel • tekening • voorheen te koop

Vliegveld Schiphol met de KLM Douglas DC-3 'Ibis'

Wim Bosma voelde zich in de jaren 30 als schilder sterk aangetrokken tot de ‘wonderen’ van de moderne techniek. Hij schilderde en aquarelleerde dan ook graag zaken als spoorwegviaducten, treinen, boten en vliegmachines in een nieuw-zakelijke, realistische stijl. Na 1945 deden naast technische onderwerpen ook andere motieven hun intrede in zijn werk. Hier schilderde Bosma de Ibis: het eerste KLM-toestel van het type Douglas DC-3 dat op 21 september 1936 aan de KLM werd afgeleverd. De Ibis werd tot 1940 ingezet op de eerste officiële lijndienst naar Le Bourget bij Parijs en op de route Amsterdam-Batavia. In juli 1940 kon het toestel, dat op dat moment op de lijndienst Amsterdam-Shoreham werd ingezet, niet terugkeren naar Nederland vanwege de Duitse inval. Samen met andere naar Engeland uitgeweken KLM-toestellen werd de Ibis ingezet op de civiele passagiersdienst Bristol-Lissabon. De Ibis werd, als enige op deze lijndienst, binnen zeven maanden drie keer door Duitse jachtvliegers aangevallen. Bij de eerste twee aanvallen bleven alle inzittenden, ondanks zware schade aan het vliegtuig, nog ongedeerd. Maar tijdens de laatste aanval, op 1 juni 1943, verdween het toestel als BOAC-vlucht 777, met dertien passagiers en vier bemanningsleden aan boord, in de Golf van Biskaje.

Emil Nolde | Sluierstaarten (Aquarium), aquarel op Japans papier, 35,8 x 47,0 cm, gesigneerd l.o. en te dateren 'Berlijn' 1923-1924

Emil Nolde

aquarel • tekening • te koop

Sluierstaarten (Aquarium)

Johan Dijkstra | Rode bloemen, olieverf op doek, 36,0 x 35,8 cm, gesigneerd op spieraam

Johan Dijkstra

schilderij • te koop

Rode bloemen

Sal Meijer | Boerderij, Blaricum, olieverf op paneel, 51,0 x 41,1 cm, gesigneerd r.o. en l.o. (met resten)

Sal Meijer

schilderij • te koop

Boerderij, Blaricum

Jan Voerman sr. | Dotterbloemen in een gemberpot, aquarel op papier, 25,0 x 20,5 cm, te dateren jaren 90

Jan Voerman sr.

aquarel • tekening • voorheen te koop

Dotterbloemen in een gemberpot

Philip Sadée | Thuiskomst van de vissersvloot, olieverf op doek, 72,5 x 102,3 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 1903

Philip Sadée

schilderij • te koop

Thuiskomst van de vissersvloot

Herman Bieling | Een gekleurde aardigheid, olieverf op doek, 46,2 x 53,5 cm, gesigneerd l.o.

Herman Bieling

schilderij • te koop

Een gekleurde aardigheid

Karel Appel | Zonder titel, acryl op papier op doek, 111,9 x 77,1 cm, gesigneerd r.o.

Karel Appel

schilderij • te koop

Zonder titel

Frans Lebret | Melktijd op de boerderij, olieverf op paneel, 52,3 x 70,8 cm, gesigneerd r.o. met initialen

Frans Lebret

schilderij • te koop

Melktijd op de boerderij

Jan Hendrik Weissenbruch | Molens langs poldervaart bij Noorden, olieverf op doek op paneel, 23,0 x 43,1 cm, gesigneerd r.o.

Jan Hendrik Weissenbruch

schilderij • voorheen te koop

Molens langs poldervaart bij Noorden

Frans Lebret en Jan Hendrik Weissenbruch zijn tijdgenoten. Allebei werden ze geboren in de jaren 20 van de 19e eeuw, de bloeitijd van de romantiek. Schilders trokken de natuur in die ze in schetsen vastlegden om deze later in het atelier uit te werken tot fijn geschilderde, geïdealiseerde voorstellingen. Lebret trok al jong naar buiten om het landschap, en vooral het vee, rondom Dordrecht te bestuderen. Zijn specialiteit zou altijd het weergeven van dieren blijven, vooral schapen ‘die hem in de beweeglijkheid van hun vacht zoo aantrokken’. Zijn stijl wortelt daarmee in de Dordtse Pictura traditie, waarin de gebroeders Van Strij omstreeks 1800 een hoofdrol vervulden. weer. Geleidelijk aan, werkend in de open lucht, worden zijn composities soberder, zijn kleurenpalet meer ingetogen en zien we het typische, heldere ‘Weissenbruch-licht’, meer en meer verschijnen. Licht en lucht waren voor Weissenbruch het meest bepalend in een schilderij en al vroeg zijn leidraad voor het verbeelden van sfeer en ruimte in een landschap. Tijdens zijn hele schildersleven zou hij zich met dit thema bezig houden. In de landschappen van deze twee tijdgenoten zijn grote verschillen te zien. Bij Lebret wordt de aandacht getrokken door een herder en zijn vee op de voorgrond. Op het middenplan een bosschage en landhuis, waarlangs de blik verder glijdt naar het panorama op de achtergrond met een molen aan de horizon. In het schilderij van Weissenbruch wordt de blik van de kijker meteen getrokken langs het vaartje naar de molen centraal op de achtergrond en ligt de horizon een stuk hoger dan in het landschap van Lebret. Daarmee geeft Weissenbruch zijn eigen impressionistische interpretatie van de stemming die hij op dat moment ondervond middenin de natuur, terwijl Lebret (nog steeds) kiest voor het traditiegetrouwe uitbeelden van een geïdealiseerd landschap volgens een vooropgezet plan. Na 1850 maakte men zich los van academische tradities en werd met ‘nieuwe’ ogen naar het landschap gekeken. In navolging van de school van Barbizon veranderde Lebret midden 19e eeuw het romantische beeld van het landschap in een meer realistische voorstelling. Maar daar bleef het ook bij. Terwijl Lebret de weg bereidde voor jongere schilders die rond 1880 in navolging van de Haagse School wilden werken in de vrije natuur, heeft hij die weg zelf nauwelijks of niet bewandeld. Zijn tijdgenoot Weissenbruch wel. Hij gaf in steeds snellere, spontane penseelstreken indrukken van stemming en atmosfeer, seizoenen en momenten van de dag in de natuur.

Johan Hendrik van Mastenbroek | Graanelevators aan het werk in de Maashaven, Rotterdam, olieverf op doek, 84,1 x 130,5 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 1913

Johan Hendrik van Mastenbroek

schilderij • voorheen te koop

Graanelevators aan het werk in de Maashaven, Rotterdam

Hermanus Koekkoek | Schepen voor anker voor de kust, bij kalm weer, olieverf op doek, 102,5 x 160,0 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 1841

Hermanus Koekkoek

schilderij • voorheen te koop

Schepen voor anker voor de kust, bij kalm weer

Ben Walrecht | De Steentilbrug, Groningen, olieverf op doek, 50,5 x 40,4 cm, gesigneerd op spieraam en te dateren 1938

Ben Walrecht

schilderij • voorheen te koop

De Steentilbrug, Groningen

Willem Bastiaan Tholen | Koets in besneeuwde straat in Voorburg, olieverf op doek op paneel, 64,1 x 56,3 cm, gesigneerd r.o. en te dateren ca. 1889

Willem Bastiaan Tholen

schilderij • te koop

Koets in besneeuwde straat in Voorburg

Leo Gestel | Man en vrouw met op de achtergrond een ruiter, gouache op papier, 37,2 x 27,0 cm, gesigneerd l.o. en gedateerd 1928

Leo Gestel

aquarel • tekening • voorheen te koop

Man en vrouw met op de achtergrond een ruiter

Pieter de Goeje | De Sabelspoort in Arnhem gezien vanaf de Rijn, met links de vismarkt, olieverf op paneel, 23,4 x 31,2 cm, gesigneerd r.o. en te dateren ca. 1848

Pieter de Goeje

schilderij • te koop

De Sabelspoort in Arnhem gezien vanaf de Rijn, met links de vismarkt

“De natuur is de volmaakste schilderij, daarom moeten wij zoveel studiën naar haar maken als mogelijk is [..] in de natuur kunnen wij niet dwalen: alles in haar is waar! En de waarheid moet steeds den kunstenaar een heilige pligt zijn. Als hij rusteloos en verstandig de natuur bestudeert, zal hij den aanschouwer in zijne werkplaats op het doek of paneel eene bevallige leugen doen geloven.” – B.C. Koekkoek, 1841

Barend Cornelis Koekkoek | Zomers bosgezicht met vee en figuren, olieverf op paneel, 69,1 x 90,2 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 1853

Barend Cornelis Koekkoek

schilderij • te koop

Zomers bosgezicht met vee en figuren

Rien Poortvliet | Reebokje in de sneeuw, olieverf op paneel, 50,2 x 70,2 cm, gesigneerd r.o.

Rien Poortvliet

schilderij • voorheen te koop

Reebokje in de sneeuw

Jaap Wagemaker | Compositie, olieverf en zand op doek, 76,2 x 100,6 cm, gesigneerd r.o. en op spieraam en gedateerd '56

Jaap Wagemaker

schilderij • te koop

Compositie

“Een ree is geen hert, een ree is ook geen jong hertje en wordt later bij het opgroeien ook geen hert. Het ree is van achteren ietsje hoger: hij is erop gebouwd om zich “sluip-door-kruipdoor” in struikachtige dekking te bewegen.” – Rien Poortvliet, …de vossen hebben holen, 1973

Nicolaas Roosenboom | Stoomtrein in panoramisch landschap, olieverf op paneel, 13,7 x 15,8 cm, gesigneerd l.o.

Nicolaas Roosenboom

schilderij • te koop

Stoomtrein in panoramisch landschap

Jan Roëde | Nachttreintje, olieverf op doek, 46,7 x 55,5 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd '66

Jan Roëde

schilderij • te koop

Nachttreintje

Jan Hendrik Weissenbruch | Boerderij aan de vaart, olieverf op paneel, 16,0 x 22,5 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd '73

Jan Hendrik Weissenbruch

schilderij • voorheen te koop

Boerderij aan de vaart

Johan Dijkstra | Bocht bij Maarhuizen, olieverf op doek, 60,3 x 100,3 cm, gesigneerd l.o.

Johan Dijkstra

schilderij • te koop

Bocht bij Maarhuizen

Armando | Blau (Blauw), olieverf op doek, 79,9 x 60,0 cm, gesigneerd verso en verso gedateerd 12-9-11

Armando

schilderij • te koop

Blau (Blauw)

Paul Mathieu | Boulevard van Sainte-Adresse, Frankrijk, olieverf op paneel, 39,7 x 55,0 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd '16

Paul Mathieu

schilderij • te koop

Boulevard van Sainte-Adresse, Frankrijk

Jaap Wagemaker | Spaanse aarde, gemengde techniek op doek, 65,3 x 55,5 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd '56

Jaap Wagemaker

schilderij • te koop

Spaanse aarde

Willy Sluiter | Wintersport in St. Moritz, zwart krijt en aquarel op papier, 31,2 x 25,1 cm, gesigneerd l.o. en verso gedateerd 1928

Willy Sluiter

aquarel • tekening • voorheen te koop

Wintersport in St. Moritz

Harrie Kuijten | Bij Camperduin, olieverf op doek, 50,9 x 66,2 cm, gesigneerd r.o.

Harrie Kuijten

schilderij • te koop

Bij Camperduin

Corneille | La Grande Baigneuse, krijt en gouache op papier, 22,9 x 29,7 cm, gesigneerd l.o. en gedateerd '63

Corneille

aquarel • tekening • te koop

La Grande Baigneuse

Corneille | Vrouw, kat en vogels, litho op papier, 45,0 x 33,0 cm, gesigneerd r.o. (in potlood) en gedateerd '95 (in potlood)

Corneille

grafiek • te koop

Vrouw, kat en vogels

Sorella | Poes Woollha, olieverf op schildersboard, 59,2 x 71,2 cm, gesigneerd l.o.

Sorella

schilderij • te koop

Poes Woollha

Anton Rooskens | Bloemstilleven, olieverf op doek, 60,0 x 50,6 cm, gesigneerd l.o.

Anton Rooskens

schilderij • voorheen te koop

Bloemstilleven

Adriana Haanen | Weelderig bloemstilleven, olieverf op doek, 73,5 x 53,7 cm, gesigneerd m.o. en gedateerd 1857

Adriana Haanen

schilderij • voorheen te koop

Weelderig bloemstilleven

Andreas Schelfhout | Boslandschap met figuren bij een riviertje (pendant van winterlandschap), olieverf op paneel, 52,8 x 72,5 cm, gesigneerd l.o. en te dateren ca. 1815

Andreas Schelfhout

schilderij • voorheen te koop

Boslandschap met figuren bij een riviertje (pendant van winterlandschap)

Andreas Schelfhout | Winterlandschap met houtsprokkelaars (pendant van Zomerlandschap), olieverf op paneel, 53,0 x 72,6 cm, gesigneerd r.o. (met resten) en te dateren ca. 1815

Andreas Schelfhout

schilderij • voorheen te koop

Winterlandschap met houtsprokkelaars (pendant van Zomerlandschap)

Deze beide schilderijen verkochten wij in 1999 aan een goede klant die ze lang in bezit had. Nu zijn ze weer terug bij ons. Het was een prettig weerzien, want hoe wij indertijd in bezit kwamen van deze twee pendanten is een interessant verhaal. In 1987 ontdekte Frank Buunk de vroege winter op een veiling. Hij zag meteen dat het om een Schelfhout ging, hoewel het werk aan een andere kunstenaar was toegeschreven. We gingen dus aan de slag om aanknopingspunten met Schelfhout te vinden voor de definitieve toeschrijving. Na het kopen en Schelfhout de volgende dag al kijken. Het ‘nieuwe paar’ werd volop gefotografeerd. De volgende dag belde de klant. Hij kon de winter wegens ruimtegebruik niet kopen maar bood ons, heel fideel, zijn zomer te koop aan. De zaak werd binnen een minuut beklonken. Intussen werd het verhaal door ons, met de schilderijen bij de hand, aan heel wat mensen verteld. En daarbij werden de nog oningelijste panelen zó vaak verplaatst dat er op het vernis van de winter een paar vernisbeschadigingen ontstonden. Het vernis, met enkele goede oude retouches erbij, zou vanwege de ophalen van het werk herinnerde Frank zich een vroeg zomers bosgezicht van Schelfhout, dat wij tien jaar eerder voor een klant restaureerden. Op dit schilderij lag het zwaartepunt van de compositie links, terwijl onze winter het zwaartepunt rechts had. En wat bleek? De formaten van beide werken waren zo goed als hetzelfde, de horizonlijnen liepen in elkaar over en beide waren op paneel geschilderd. Zouden het pendanten geweest zijn? De eigenaar van de zomer vertelden we het verhaal. Geïntrigeerd kwam hij met zijn echtgenote en zijn zomerlandschap van krasjes moeten worden verwijderd. Aldus geschiedde. Maar wat schetst onze verbazing toen rechtsonder resten van de signatuur van Schelfhout tevoorschijn kwamen. De onderzijde van de signatuur was geheel verminkt. De bovenste helft was echter nog min of meer intact, en als men het wist kon men duidelijk lezen: A…lfh.ut F[ecit]. De beide Schelfhouts vonden hun weg naar een particuliere verzamelaar waar ze jarenlang onafscheidelijk, in identieke lijsten, naast elkaar hingen. Totdat ze dus recent weer bij ons terugkwamen.

Jan Weissenbruch | Wandelende figuren in een zonnig stadje, olieverf op paneel, 19,0 x 14,9 cm, gesigneerd r.o.

Jan Weissenbruch

schilderij • te koop

Wandelende figuren in een zonnig stadje

Cornelis Springer | Man en vrouw in een kerkinterieur, olieverf op doek, 32,9 x 27,3 cm, gesigneerd l.o. met monogram en gedateerd '44

Cornelis Springer

schilderij • te koop

Man en vrouw in een kerkinterieur

August Andreas Jerndorff | Gondola voor het Dogepaleis in Venetië, bij avond, olieverf op doek, 41,0 x 33,0 cm, gesigneerd l.o. met monogram en gedateerd 1886

August Andreas Jerndorff

schilderij • te koop

Gondola voor het Dogepaleis in Venetië, bij avond

Herman Heijenbrock | Havenmond van IJmuiden in de avond met de vuurtoren en semafoor, pastel op papier, 64,5 x 86,5 cm, gesigneerd l.o.

Herman Heijenbrock

aquarel • tekening • te koop

Havenmond van IJmuiden in de avond met de vuurtoren en semafoor

Arnold Marc Gorter | De Vordense Beek in de winter, olieverf op doek, 114,9 x 154,7 cm, gesigneerd r.o. (tweemaal)

Arnold Marc Gorter

schilderij • te koop

De Vordense Beek in de winter

Arnold Marc Gorter | Voorjaar bij de boerderij met  boerin bij waterpomp, olieverf op doek, 62,6 x 79,4 cm, gesigneerd r.o.

Arnold Marc Gorter

schilderij • voorheen te koop

Voorjaar bij de boerderij met boerin bij waterpomp

Gerardine van de Sande Bakhuyzen | Omgevallen mand met pruimen en wingerd op de bosgrond, olieverf op doek, 39,4 x 61,8 cm, gesigneerd l.o.

Gerardine van de Sande Bakhuyzen

schilderij • te koop

Omgevallen mand met pruimen en wingerd op de bosgrond

Jan van Os | Bloemstilleven met fruit, een muis en vogelnest, olieverf op paneel, 69,7 x 55,1 cm, gesigneerd l.o. en gedateerd 1774

Jan van Os

schilderij • voorheen te koop

Bloemstilleven met fruit, een muis en vogelnest

Louis Apol | Besneeuwd gezicht op de IJssel met afgemeerde tjalken, olieverf op doek, 58,6 x 90,3 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 1928

Louis Apol

schilderij • voorheen te koop

Besneeuwd gezicht op de IJssel met afgemeerde tjalken

Willem Roelofs | Molen 't Hoog- en Groenland aan de Angstel bij Baambrugge, olieverf op doek, 46,9 x 72,9 cm, gesigneerd r.o.

Willem Roelofs

schilderij • voorheen te koop

Molen 't Hoog- en Groenland aan de Angstel bij Baambrugge

Barend Cornelis Koekkoek | Schaatsers in Hollands winterlandschap, olieverf op paneel, 15,5 x 19,5 cm, gesigneerd m.o. met initialen en te dateren jaren '30

Barend Cornelis Koekkoek

schilderij • te koop

Schaatsers in Hollands winterlandschap

Barend Cornelis Koekkoek | Zomerse riviervallei, waarschijnlijk ‘Het Meertje’ nabij Beek bij Nijmegen, olieverf op doek, 46,5 x 58,5 cm, gesigneerd r.o. en te dateren ca. 1828

Barend Cornelis Koekkoek

schilderij • voorheen te koop

Zomerse riviervallei, waarschijnlijk ‘Het Meertje’ nabij Beek bij Nijmegen

Hermanus Koekkoek | Zeilschepen en vissers bij een havenhoofd, olieverf op doek, 38,3 x 54,5 cm, gesigneerd l.o. en gedateerd 1858

Hermanus Koekkoek

schilderij • te koop

Zeilschepen en vissers bij een havenhoofd

Wim Bosma | Op de uitkijk, olieverf op paneel, 55,1 x 37,9 cm, gesigneerd l.o. en gedateerd 1936

Wim Bosma

schilderij • te koop

Op de uitkijk

Andreas Schelfhout | Militaire manoeuvres: het Haagse garnizoen op de Waalsdorpervlakte; op de voorgrond cavaleristen van het 3e Regiment Ligte Dragonders, olieverf op paneel, 22,1 x 29,2 cm, gesigneerd r.o. en te dateren ca. 1862

Andreas Schelfhout

schilderij • te koop

Militaire manoeuvres: het Haagse garnizoen op de Waalsdorpervlakte; op de voorgrond cavaleristen van het 3e Regiment Ligte Dragonders

Johan Antoni de Jonge | Ruiters in de duinen, aquarel op papier, 24,0 x 65,1 cm, gesigneerd l.o. met monogram

Johan Antoni de Jonge

aquarel • tekening • voorheen te koop

Ruiters in de duinen

Jits Bakker | Wild Horses, brons, 48,0 x 150,0 cm, gesigneerd op basis en te dateren 1978

Jits Bakker

beeld • sculptuur • te koop

Wild Horses

Jan Mankes | Vanitas stilleven, olieverf op doek op board, 26,7 x 40,6 cm, gesigneerd l.o. met monogram en te dateren 1917

Jan Mankes

schilderij • voorheen te koop

Vanitas stilleven

Jan Bogaerts | Stilleven met bijbel en vaas met strobloemen, olieverf op doek, 35,5 x 40,5 cm, gesigneerd r.b. en gedateerd 1942

Jan Bogaerts

schilderij • te koop

Stilleven met bijbel en vaas met strobloemen

Adriaan Lubbers | Bloemstilleven in aardewerken vaas, olieverf op doek, 60,0 x 50,3 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 1946

Adriaan Lubbers

schilderij • te koop

Bloemstilleven in aardewerken vaas

Vilmos Huszár | Boerderij in Almen, olieverf op doek op paneel, 38,1 x 50,9 cm, gesigneerd r.o. en gedateerd 1911 VIII

Vilmos Huszár

schilderij • te koop

Boerderij in Almen

Privat Livemont | Op de tentoonstelling: vrouw met blauwe hoed en hondje, olieverf op board, 33,1 x 24,0 cm, gesigneerd l.m. en gedateerd 'le 1 Aout' 1908

Privat Livemont

schilderij • te koop

Op de tentoonstelling: vrouw met blauwe hoed en hondje

Oog in oog is alles nog mooier. Welkom bij Kieskleurig in Ede.

De werken pronken in onze drie galeries in Ede, alwaar u van harte welkom bent. We ontvangen u gastvrij met een kop koffie en rond vier uur met een glas Salentein. Wilt u een specifiek kunstwerk in privacy bekijken, maak dan een afspraak, dan hangen wij het voor u in een aparte ruimte.

Open: dinsdag t/m zaterdag 11-17 uur
open zondagen 26 november en 10 december
en op afspraak: 0318-652888 of info@simonisbuunk.nl